To know the emergent biodiversity in the ecological niches of the quarry and show it to the society. To sensitize the population about the actions developed at the quarry for the environmental conservation.

Actions:

1) Study of the biological diversity in La Medina in order to know the flora and fauna most relevant species of the area as well as the most important spots for their observation.

2) Design of an interpretative itinerant exhibition: “The life in the rock” which moves around schools and social centres surrounded the quarry, showing its biological wealth through panels and in a more interactive way.

3) Complementary workshops for schoolchildren “Biodiversity in the quarry” where a environmental educator works on the biological diversity at the quarry with teaching material and carries out geological experiments in the class about the kind of mineral, its properties…

4) Complementary workshops for the locals, “Living in the quarry” with guided visits to the exhibition and the quarry where the watching of birds, footprints, traces, etc. are carried out.

5) To disseminate the results to the people on the internet.

 

SPANISH VERSION

Resumen: Conocer la biodiversidad que surge en los nichos ecológicos de la cantera y mostrarla a la sociedad. Sensibilizar a la población sobre las acciones que se desarrollan en la cantera para la conservación ambiental.

Acciones:

1) Estudio de la diversidad biológica en La Medina para conocer las especies más relevantes de flora y fauna que ocupan el espacio, así como los puntos más interesantes para su observación.

2) Diseño de una exposición itinerante interpretativa: “La vida en la roca”

 que se desplace a colegios y a centros sociales del entorno de la cantera, mostrando su riqueza biológica a través de paneles y de una parte más interactiva.

3) Talleres complementarios para escolares "Biodiversidad en la cantera", en los que un educador ambiental trabaje sobre la diversidad biológica en la cantera con materiales didácticos y realice en el aula experimentos geológicos sobre el tipo de roca, sus propiedades, etc .

4) Talleres complementarios para la población local, "Viviendo en la cantera" con visitas guiadas a la exposición y a la  cantera, en la que se realizaría observación de aves, rastros y huellas, etc.

5) Divulgar los resultados la población mediante internet.

 

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